sexta-feira, 7 de janeiro de 2011

acidentes aéreos The economist




Air accidents


2010 was not a particularly good year for airline safety. Data put together by Ascend, which provides information to the aviation industry, show that the year's rate of one fatal accident for every 1.3m flights compared poorly with one per 1.5m in 2009 (the safest year ever). Similarly, the number of fatal accidents rose from 23 in 2009 to 28 in 2010. And passenger deaths on passenger revenue flights rose from 609 to 726, of whom 472 died in four main accidents.

Yet the grimness of the numbers should not hide the fact that air travel is becoming, in general, safer. The trend line on the chart below, which counts accidents to passengers on regular passenger services, suggests as much. Ascend's end-of-year report puts it thus: "Despite the relatively poor performance in 2010, we believe that air safety is still improving and this has resulted in 100 fewer fatal accidents during the last decade than in the 1990s - on average, 10 fewer fatal accidents a year."

2010 não foi um ano particularmente bom para a segurança aérea. Os dados reunidos fornece informações para a indústria da aviação, mostram que a taxa do ano de um acidente fatal para cada 1,3 milhões de voos em comparação com um mal por 1,5 m em 2009 (o mais seguro de sempre). Da mesma forma, o número de acidentes fatais aumentou de 23 em 2009 para 28 em 2010. E as mortes de passageiros em vôos de passageiros aumentou de 609 para 726, dos quais 472 morreram em quatro acidentes principal.

No entanto, os números no grafico não devem escondem o fato de que o transporte aéreo está se tornando, em geral, mais seguro. A linha de tendência no gráfico abaixo, que conta os acidentes para os passageiros em serviços regulares de passageiros.
"Apesar do desempenho relativamente fraco em 2010, acreditamos que a segurança aérea ainda está melhorando e isso resultou em 100 menos acidentes fatais durante a última década do que nos anos 1990 "



Nenhum comentário:

Postar um comentário